وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها
1

Unreal 5 Materials – Part 1 Environments

سرفصل های دوره

Your complete course for learning Materials in Unreal Engine 5


1. Introduction
  • 1. Introduction
  • 2. Introduction to the Material Editor and UI
  • 3. Break down of different Node Types
  • 4. Best practice Workflow in the Material Editor

  • 2. Material Types
  • 1. Opaque Materials
  • 2. Masked Materials
  • 3. Dither Fade Materials
  • 4. Translucent Materials
  • 5. Refraction in Materials
  • 6. Additive Materials
  • 7. Modulate Materials
  • 8. Premultiplied Materials
  • 9. Alpha Holdout Materials

  • 3. Material Blend Modes
  • 1. Lit and Unlit Materials
  • 2. Subsurface Materials
  • 3. Clear Coat Materials
  • 4. Hair and Eye Materials
  • 5. Single Layer Water and Thin Translucency Materials
  • 6. Blend Mode by Expression

  • 4. Material Editor Math Nodes
  • 1. Data Types
  • 2. Mask and Append
  • 3. Add Subtract Multiply Divide and One Minus
  • 4. Power
  • 5. Sine Waves and Constant Bias Scale
  • 6. Abs Clamp Min and Max
  • 7. Floor Ceiling and Frac
  • 8. If Lerp and SmoothStep
  • 9. Normalize Dot Product Cross Product and DeriveNormalZ
  • 10. Panner and Rotator
  • 11. RotateAboutAxis and Transform
  • 12. Desaturate
  • 13. DepthFade and CameraDepthFade
  • 14. Fresnel
  • 15. Vertex Interpolator
  • 16. Distance

  • 5. Input Data
  • 1. Position Orientation and Scale
  • 2. World Position
  • 3. Vertex Colour
  • 4. Custom Primitive Data
  • 5. Vertex Normal and Pixel Normal
  • 6. Two Sided Sign
  • 7. Time
  • 8. Camera Position and Vector
  • 9. Pixel Depth and Scene Depth
  • 10. Per Instance Random and Fade
  • 11. Screen Position and View Size
  • 12. Particles
  • 13. DDX and DDY
  • 14. Reflection Vector
  • 15. Sky Atmosphere Data
  • 16. Scene Colour

  • 6. Working with UVs
  • 1. UV Gradients
  • 2. UV Tiling
  • 3. Animated Textures
  • 4. Scaling UVs
  • 5. Gradient Mapping
  • 6. UV Distortion
  • 7. Bump Offset and POM

  • 7. Functions
  • 1. Perturb Normal HQ
  • 2. Flipbook
  • 3. Object Position Randomness
  • 4. Add Randomness
  • 5. Offset Contrast
  • 6. World Space Modifier Functions
  • 7. Add Noise to Gradient
  • 8. Auto Landscape Helper Functions

  • 8. Master Materials
  • 1. Qpaque Master Materials
  • 2. Master Material Functions
  • 3. Masked Master Materials
  • 4. Translucent Master Materials

  • 9. Decals
  • 1. Decal Basics
  • 2. Angle Masking
  • 3. POM Decals
  • 4. Custom Decal Response

  • 10. World Data
  • 1. Object Position Random
  • 2. Add Random Function
  • 3. Projection Overlay
  • 4. World Space Moss
  • 5. World Space Snow
  • 6. Detail Normals and Distance Based Tiling

  • 11. Vertex Painting
  • 1. Simple Vertex Painting
  • 2. Adding Noise to the Painting edges
  • 3. Using a Height map to blend materials
  • 4. 3 Layer Blends and Additional Layers

  • 12. Landscapes
  • 1. Weight Blending
  • 2. Height Blending
  • 3. Alpha Blending
  • 4. Offset Contrast
  • 5. Blend Function
  • 6. Puddles
  • 7. Grass Meshes
  • 8. RVT Blending
  • 9. Auto Materials

  • 13. Layered Materials
  • 1. Layered Materials
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    افزودن به سبد خرید
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 35008
    حجم: 17981 مگابایت
    مدت زمان: 864 دقیقه
    تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید