وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها

Unreal 5 Materials – Part 1 Environments

سرفصل های دوره

Your complete course for learning Materials in Unreal Engine 5


1. Introduction
  • 1. Introduction
  • 2. Introduction to the Material Editor and UI
  • 3. Break down of different Node Types
  • 4. Best practice Workflow in the Material Editor

  • 2. Material Types
  • 1. Opaque Materials
  • 2. Masked Materials
  • 3. Dither Fade Materials
  • 4. Translucent Materials
  • 5. Refraction in Materials
  • 6. Additive Materials
  • 7. Modulate Materials
  • 8. Premultiplied Materials
  • 9. Alpha Holdout Materials

  • 3. Material Blend Modes
  • 1. Lit and Unlit Materials
  • 2. Subsurface Materials
  • 3. Clear Coat Materials
  • 4. Hair and Eye Materials
  • 5. Single Layer Water and Thin Translucency Materials
  • 6. Blend Mode by Expression

  • 4. Material Editor Math Nodes
  • 1. Data Types
  • 2. Mask and Append
  • 3. Add Subtract Multiply Divide and One Minus
  • 4. Power
  • 5. Sine Waves and Constant Bias Scale
  • 6. Abs Clamp Min and Max
  • 7. Floor Ceiling and Frac
  • 8. If Lerp and SmoothStep
  • 9. Normalize Dot Product Cross Product and DeriveNormalZ
  • 10. Panner and Rotator
  • 11. RotateAboutAxis and Transform
  • 12. Desaturate
  • 13. DepthFade and CameraDepthFade
  • 14. Fresnel
  • 15. Vertex Interpolator
  • 16. Distance

  • 5. Input Data
  • 1. Position Orientation and Scale
  • 2. World Position
  • 3. Vertex Colour
  • 4. Custom Primitive Data
  • 5. Vertex Normal and Pixel Normal
  • 6. Two Sided Sign
  • 7. Time
  • 8. Camera Position and Vector
  • 9. Pixel Depth and Scene Depth
  • 10. Per Instance Random and Fade
  • 11. Screen Position and View Size
  • 12. Particles
  • 13. DDX and DDY
  • 14. Reflection Vector
  • 15. Sky Atmosphere Data
  • 16. Scene Colour

  • 6. Working with UVs
  • 1. UV Gradients
  • 2. UV Tiling
  • 3. Animated Textures
  • 4. Scaling UVs
  • 5. Gradient Mapping
  • 6. UV Distortion
  • 7. Bump Offset and POM

  • 7. Functions
  • 1. Perturb Normal HQ
  • 2. Flipbook
  • 3. Object Position Randomness
  • 4. Add Randomness
  • 5. Offset Contrast
  • 6. World Space Modifier Functions
  • 7. Add Noise to Gradient
  • 8. Auto Landscape Helper Functions

  • 8. Master Materials
  • 1. Qpaque Master Materials
  • 2. Master Material Functions
  • 3. Masked Master Materials
  • 4. Translucent Master Materials

  • 9. Decals
  • 1. Decal Basics
  • 2. Angle Masking
  • 3. POM Decals
  • 4. Custom Decal Response

  • 10. World Data
  • 1. Object Position Random
  • 2. Add Random Function
  • 3. Projection Overlay
  • 4. World Space Moss
  • 5. World Space Snow
  • 6. Detail Normals and Distance Based Tiling

  • 11. Vertex Painting
  • 1. Simple Vertex Painting
  • 2. Adding Noise to the Painting edges
  • 3. Using a Height map to blend materials
  • 4. 3 Layer Blends and Additional Layers

  • 12. Landscapes
  • 1. Weight Blending
  • 2. Height Blending
  • 3. Alpha Blending
  • 4. Offset Contrast
  • 5. Blend Function
  • 6. Puddles
  • 7. Grass Meshes
  • 8. RVT Blending
  • 9. Auto Materials

  • 13. Layered Materials
  • 1. Layered Materials
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 35008
    حجم: 17981 مگابایت
    مدت زمان: 864 دقیقه
    تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1403
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید