وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها

Godot 4: Design & Code a Retro Atari Style 2D Game, SeaQuest

سرفصل های دوره

Learn how to create a complete shoot em' up game based on SeaQuest from start to finish in Godot 4.


1. Introduction & Project Setup
  • 1.1 sea-defender-assets.zip
  • 1. Project Setup

  • 2. Developing the Player
  • 1. Player Input
  • 2. Player Movement
  • 3. Changing Player Direction
  • 4. Scene Tree Lesson
  • 5. Creating the Player Bullet Scene
  • 6. Player Bullet Movement
  • 7. Player Shooting
  • 8. Setting up Reload Delay
  • 9. Changing Bullet Direction & Bullet Cleanup
  • 10. Bullet Offset & Spread

  • 3. Enemies!
  • 1. Sharks
  • 2. Death to the Sharks
  • 3. Scene Organization and Area Fixes
  • 4. Enemy Spawning Intro
  • 5. Enemy Spawning Direction Fix & Randomness
  • 6. Revamped Enemy Spawning System Intro
  • 7. Spawning Multiple Enemies with For Loops
  • 8. Intro to Arrays
  • 9. Finishing Enemy Spawning System

  • 4. Rescuing People
  • 1. Creating the Person Scene
  • 2. Spawning People
  • 3. Intro into Singletons
  • 4. Creating the Global Singleton
  • 5. Person UI Setup
  • 6. Setting Up Game Events
  • 7. Node Ordering and Z-Index

  • 5. Oxygen System
  • 1. Oxygen Bar UI
  • 2. Player Code Refactor into Functions
  • 3. Oxygen Zone Setup
  • 4. Switching Player to Oxygen State
  • 5. Oxygen Refueling
  • 6. Water Background
  • 7. Environment Tweaks
  • 8. Clamping Players Position
  • 9. Unloading People
  • 10. Oxygen Bar Text
  • water.zip

  • 6. Gameplay Improvements
  • 1. Camera System
  • 2. Points System
  • 3. Fixing Enemy Disappearing Bug
  • 4. Game Over Signal Setup
  • 5. Game Over Screen
  • 6. Restarting the Game
  • 7. Resetting Global Variables
  • 8. Highscore
  • 9. Pausing Enemies
  • 10. Pausing Enemy Spawner
  • 11. Using Enums for States
  • 12. Flashing Textures to Alert the Player
  • 13. Shaking the Oxygen Bar
  • 14. Flashing Oxygen Bar White
  • 15. Sound Manager
  • 16. Sounds go brrr
  • 17. Adding the Ground Texture
  • 18. Creating Object Piece Scene & Animation Player Stuff
  • 19. Splitting Enemies & Player into Pieces
  • 20. Point Value Popups
  • 21. Moving Backwards while Shooting
  • 22. Rotating to Player Movement
  • 23. Prevent Collecting People with Full Crew
  • 24. Kill All Enemies with Full Crew

  • 7. Finishing the Course
  • 1.1 itch io.html
  • 1.2 rcedit link.html
  • 1. Exporting your Game & Sharing it
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    افزودن به سبد خرید
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 35047
    حجم: 11836 مگابایت
    مدت زمان: 777 دقیقه
    تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    دسته بندی محصول
    دیگر آموزش های این مدرس
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید