وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها
1

Godot 4: Design & Code a Retro Atari Style 2D Game, SeaQuest

سرفصل های دوره

Learn how to create a complete shoot em' up game based on SeaQuest from start to finish in Godot 4.


1. Introduction & Project Setup
  • 1.1 sea-defender-assets.zip
  • 1. Project Setup

  • 2. Developing the Player
  • 1. Player Input
  • 2. Player Movement
  • 3. Changing Player Direction
  • 4. Scene Tree Lesson
  • 5. Creating the Player Bullet Scene
  • 6. Player Bullet Movement
  • 7. Player Shooting
  • 8. Setting up Reload Delay
  • 9. Changing Bullet Direction & Bullet Cleanup
  • 10. Bullet Offset & Spread

  • 3. Enemies!
  • 1. Sharks
  • 2. Death to the Sharks
  • 3. Scene Organization and Area Fixes
  • 4. Enemy Spawning Intro
  • 5. Enemy Spawning Direction Fix & Randomness
  • 6. Revamped Enemy Spawning System Intro
  • 7. Spawning Multiple Enemies with For Loops
  • 8. Intro to Arrays
  • 9. Finishing Enemy Spawning System

  • 4. Rescuing People
  • 1. Creating the Person Scene
  • 2. Spawning People
  • 3. Intro into Singletons
  • 4. Creating the Global Singleton
  • 5. Person UI Setup
  • 6. Setting Up Game Events
  • 7. Node Ordering and Z-Index

  • 5. Oxygen System
  • 1. Oxygen Bar UI
  • 2. Player Code Refactor into Functions
  • 3. Oxygen Zone Setup
  • 4. Switching Player to Oxygen State
  • 5. Oxygen Refueling
  • 6. Water Background
  • 7. Environment Tweaks
  • 8. Clamping Players Position
  • 9. Unloading People
  • 10. Oxygen Bar Text
  • water.zip

  • 6. Gameplay Improvements
  • 1. Camera System
  • 2. Points System
  • 3. Fixing Enemy Disappearing Bug
  • 4. Game Over Signal Setup
  • 5. Game Over Screen
  • 6. Restarting the Game
  • 7. Resetting Global Variables
  • 8. Highscore
  • 9. Pausing Enemies
  • 10. Pausing Enemy Spawner
  • 11. Using Enums for States
  • 12. Flashing Textures to Alert the Player
  • 13. Shaking the Oxygen Bar
  • 14. Flashing Oxygen Bar White
  • 15. Sound Manager
  • 16. Sounds go brrr
  • 17. Adding the Ground Texture
  • 18. Creating Object Piece Scene & Animation Player Stuff
  • 19. Splitting Enemies & Player into Pieces
  • 20. Point Value Popups
  • 21. Moving Backwards while Shooting
  • 22. Rotating to Player Movement
  • 23. Prevent Collecting People with Full Crew
  • 24. Kill All Enemies with Full Crew

  • 7. Finishing the Course
  • 1.1 itch io.html
  • 1.2 rcedit link.html
  • 1. Exporting your Game & Sharing it
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 35047
    حجم: 11836 مگابایت
    مدت زمان: 777 دقیقه
    تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1403
    دسته بندی محصول
    دیگر آموزش های این مدرس
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید