وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها

Unity Multiplayer: Create and host dedicated game server.

سرفصل های دوره

Learn how to create and host dedicated game server using Low-Level networking via LiteNetLib and Unity3D.


1. Introduction
  • 1. Introduction
  • 2. Setting up the developer environment

  • 2. Minimal setup of Networking using LiteNetLib
  • 1. Create new Unity project.
  • 2. NetworkClient using LiteNetLib.
  • 3. NetworkServer using LiteNetLib
  • 4. Client-Server integration
  • 5. Section Source Code.html

  • 3. Login Scene
  • 1. Introduction
  • 2.1 Inter font from google fonts..html
  • 2.2 Inter.zip
  • 2. Install custom font
  • 3. Login UI
  • 4. Login form validation part 1
  • 5. Login form validation part 2
  • 6.1 o.zip
  • 6. Loading animation
  • 7. Login button click
  • 8. Serializable network packets
  • 9. OnServerConnected event
  • 10. Section Source Code.html

  • 4. Server architecture
  • 1. Dependency Injection
  • 2. OnNetworkReceive
  • 3. Resolving packets using PacketRegistry
  • 4. Resolving handlers using HandlerRegistry and HandleRegisterAttribute
  • 5. Dynamic handler registration in DI container
  • 6. Section Source Code.html

  • 5. User Authentication
  • 1. Users repository
  • 2. Handling user connections
  • 3. Notify clients for auth outcome
  • 4. OnAuth packet handler
  • 5. OnAuthFail packet handler
  • 6. Section Source Code.html

  • 6. Lobby scene
  • 1.1 status-offline.zip
  • 1.2 status-online.zip
  • 1. Lobby UI
  • 2. Requesting server status
  • 3. ServerStatusRequest handler
  • 4. Rendering top players part 1
  • 5. Rendering top players part 2
  • 6. Displaying total players count
  • 7. Setup ParrelSync
  • 8. Enable Run in Background
  • 9. Update other players screens on disconnect
  • 10. Logging out
  • 11.1 cancel.zip
  • 11. Find opponent button UI
  • 12. Find opponent button onClick and cancelling.
  • 13. FindOpponentRequest and CancelFindOpponentRequest models and handlers definition
  • 14. Matchmaking part 1
  • 15. Matchmaking part 2
  • 16. Games Manager
  • 17. Raising OnStartGame event.
  • 18. OnStartGame packet handler
  • 19. Section Source Code.html

  • 7. Game scene
  • 1.1 o.zip
  • 1.2 x.zip
  • 1. Game UI
  • 2. [Client] GameManager
  • 3. Current player turn text logic
  • 4. Rendering the game Board
  • 5. MarkCellRequest and OnMarkCell models and handlers definition
  • 6. MarkCellRequest structure and validation
  • 7. Checking win condition on the server
  • 8. Handling different MarkCell outcomes. None, Draw, Win
  • 9. OnMarkCell handler on the client
  • 10. Updating current player turn text
  • 11.1 line-configs.zip
  • 11.2 line.zip
  • 11. Win line
  • 12. Section Source Code.html

  • 8. EndRound modal
  • 1. What are we going to make
  • 2.1 blur.zip
  • 2.2 blur.zip
  • 2. Modal UI
  • 3. Initializing and showing the modal on round end
  • 4. Modal animation
  • 5. PlayAgain request model and handler
  • 6. OnPlayAgain handler
  • 7. Accepting play again request
  • 8. Handling OnNewRound
  • 9. Surrendering
  • 10. Handling OnSurrender
  • 11. Quitting
  • 12. Section Source Code.html

  • 9. Build and Deploy
  • 1. Build client executable
  • 2.1 dockerfile.zip
  • 2. Build and push Docker image to dockerhub
  • 3. Host the server in the cloud using DigitalOcean droplet
  • 4. Course Source Code.html
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    افزودن به سبد خرید
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 8277
    حجم: 6063 مگابایت
    مدت زمان: 744 دقیقه
    تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۲
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید