معرفی سایت کورسرا (Coursera) بزرگترین آموزشگاه دوره های آموزشی

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

Coursera با بیش از 200 دانشگاه و شرکت پیشرو همکاری می کند تا یادگیری آنلاین، مقرون به صرفه و مرتبط با شغل موردنظر را برای افراد و سازمان ها در سراسر جهان ارائه دهد. هر چند کورسرا یک دانشگاه نیست اما دوره های مختلفی و مدارک آنلاین را از دانشگاه ها و شرکت های معتبر جهان تهیه و ارائه می کند.

تاریخچه کورسرا (Coursera)

Coursera توسط دو استاد دانشگاه استنفورد بنام های Daphne Koller و Andrew Ng در سال 2012 با هدف ارائه تجربیات یادگیری به فراگیران در سراسر جهان به عنوان پلتفرم محتوای آموزشی تاسیس شد. امروزه، Coursera یک پلت فرم یادگیری آنلاین جهانی است که به هر کسی، در هر کجا، دسترسی به دوره‌ها و مدارک آنلاین از دانشگاه‌ها و موسسات را ارائه می‌دهد. Coursera گواهینامه B Corp را در فوریه 2021 دریافت کرد.

وجه تمایز این سایت با دیگر پلتفرم های آموزشی آنلاین همکاری بهترین اساتید از دانشگاه های معتبر و درجه یک جهان برای تهیه دوره های آموزشی می باشد. هزینه این دوره ها رایگان و یا با هرینه اندک می باشد. البته برای دریافت مدرک معتبر باید هزینه ای پرداخت کنید.

در این سایت بروزترین دوره های آموزشی و آموزش های دانشگاهی ارائه می شود و این دوره ها از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار است و می تواند رزومه خوبی برای افرادی که قصد مهاجرت و اپلای دارند تاثیرگذار می باشد.

این سایت شروع کار خود را با همکاری دانشگاه های استنفورد، پنسیلوانیا، میشیگان و پرینستون آغاز کرد. سپس دوره های تخصصی (specializations) برای مهارت کسب و کار در موضوعات شغلی به کورسرا افزوده شد.

حدود 87 میلیون دانش آموز و بیش از 6000 دانشگاه و 500 شرکت به کورسرا می آیند تا در هر زمان و مکانی به یادگیری آموزش ها دسترسی داشته باشند.

 

سایت کورسرا (Coursera) بزرگترین آموزشگاه دوره های آموزشی

انواع دوره های آموزشی در کورسرا:

  • دوره های مهارت محور (specializations)، دوره هایی که می توانید در یک روز کامل کنید. با بیش از 4000 دوره آموزشی در موضوعاتی مانند تجزیه و تحلیل کسب و کار، طراحی گرافیک، پایتون و موارد دیگر.
  • دوره های تحصیلی با مدرک فوق لیسانس و لیسانس (degrees)، دوره های 100٪ آنلاین از دانشگاه های برتر.
  • گواهینامه های شغلی (career)، مشاوره شغلی برای حوزه فناوری اطلاعات یا علوم داده است. براس شروع نیازی به تجربه قبلی نیست.

 

زبان دوره های آموزشی در سایت کورسرا

فرمت آموزش های سایت ویدئویی و متنی می باشد. تاریخ شروع کلاس ها مشخص می باشد و شامل تکالیف یا پروژه هایی می باشد که باید بصورت هفتگی تحویل دهید و این تکالیف تصحیح و بررسی می شوند.

زبان دوره های آموزشی سایت انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و … می باشد. ویدئوهای این دوره ها شامل زیرنویس به چندین زبان رایج می باشند. این فیلم ها زیرنویس فارسی ندارند ولی اگر کسی زیرنویس فارسی برای درس ها ارائه دهد کورسرا استقبال می کند. کیفیت ویدئوها خوبه و فابلیت تغییر در سرعت آن ها وجود دارد، همچنین می توان زیرنویس ها را فعال یا غیرفعال کرد. در صورت داشتن سطح متوسط در زبان انگلیسی مشکلی در فهم مطالب نخواهید داشت.

این دروس بصورت پکیج نیستند ولی قابل دانلود هستند و برای در اختیار داشتن ویدئوها می توانید تک تک آنها را دانلود نمایید.

 

اپلیکیشن COURSERA

برای دسترسی آسان و استفاده بهتر از خدمات سایت کورسرا اپلیکیشن آن طراحی شده است. می توانید اپ را دانلود کنید و در زمان های مناسب بصورت آفلاین دروس را مشاهده کنید.

کار با اپلیکیشن راحت است و می توانید دوره های مورد علاقه خود را جستجو کنید. در قسمت Topic نیز می توانید دسته بندی دوره را مشاهده کنید، همچنین در زمان انتخاب دوره می توانید رایگان بودن ، سطح دوره و زبان دوره را هم انتخاب کنید.

 

برای ثبت نام در سایت ابتدا وارد وب سایت https://www.coursera.org شوید و برای ثبت نام  از گزینه سمت راست Join for Free را انتخاب نمایید، برای تکمیل ثبت نام  مشخصات نام کامل، ایمیل و پسورد را مطاق شکل زیر باید وارد نمایید.

نکته: با توجه به محدودیت و تحریم کاربران ایرانی بهتر است فبل ثبت نام و ورود به سایت کورسرا فیلترشکن خود را روشن نمایید.

پس از ثبت نام اولیه در کورسرا، باید اطلاعات دقیق تری از خود در سایت وارد نمایید. این اطلاعات شامل سوابق کاری، تحصیلات و دانشجو بودن یا نبودن می باشد. در ضمن می توانید با کلیک روی عبارت SKIP این مرحله را رد کنید.

دانش پژوهان می توانند در بسیاری از دوره های coursera  به صورت رایگان و بدون دریافت مدرک شرکت کنند. و بعد گذراندن دوره ها آن ها را در رزومه خود قرار دهید.

برای این کار بعد انتخاب درس موردنظر گزینه Enroll for free  را انتخاب کنید و در صفحه ای که باز می شود دو گزینه پیش روی شماست:

  • Purchase Course این گزینه با دریافت مدرک می باشد.
  • عبارت Course, No Certificate بدون دریافت مدرک را انتخاب نمایید.

گاهی هم فقط گزینه subscribe the course که این درس فقط پولی می باشد. و در مواردی هم گزینه you can also audit the course که این درس کلا رایگان محسوب می شود.

اما روش دیگری هم وجود دارد که استفاده از  Financial Aid کمک هزینه تحصیلی می باشد. اگر قصد دریافت مدرک آنلاین دارید که قابلیت اشتراک در لینکدین هم دارد با ما همراه شوید.

اگر دوره ای گزینه کمک هزینه تحصیلی داشته باشد که 99% دروس توی صفحه دوره کنار Enroll لینک  Financial Aid Available وجود دارد روی آن کلیک کنید.

 شرکت در دوره های کورسرا بصورت رایگان بدون دریافت مدرک

بعد از کلیک یک فرم برای شما نمایش داده می شود که باید به چند سوال جواب دهید. این سوالات شامل سطح تحصیلات، میزان درآمد، وضعیت شغلی و اینکه چقدر می توانید برای این دوره پرداخت نمایید. بعد از 15 روز از ارسال پاسخ شما پیامی به ایمیل شما ارسال می شود که درخواست شما را قبول کرده اند و می توانید دوره را شروع کنید.

 

دسترسی آسان به دوره های آموزشی وب سایت Coursera با استفاده از سایت فرین مدیا

با عضویت و ایجاد حساب کاربری در سایت فرین مدیا می توانید به آرشیو کمپانی کورسرا دست پیدا کنید و با هزینه ای اندک از آموزش های مختلف این پلتفرم آموزشی آنلاین استفاده نمایید.

سایت آموزش آنلاین Coursera نیز از جمله شرکت های موجود در سایت فرین مدیا می باشد که دوره های آموزشی مختلف این سایت در فرین مدیا قرار گرفته و می توانید از آن ها استفاده کنید.