وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها

Unity Multiplayer: Create and host dedicated game server.

سرفصل های دوره

Learn how to create and host dedicated game server using Low-Level networking via LiteNetLib and Unity3D.


1. Introduction
  • 1. Introduction
  • 2. Setting up the developer environment

  • 2. Minimal setup of Networking using LiteNetLib
  • 1. Create new Unity project.
  • 2. NetworkClient using LiteNetLib.
  • 3. NetworkServer using LiteNetLib
  • 4. Client-Server integration
  • 5. Section Source Code.html

  • 3. Login Scene
  • 1. Introduction
  • 2.1 Inter font from google fonts..html
  • 2.2 Inter.zip
  • 2. Install custom font
  • 3. Login UI
  • 4. Login form validation part 1
  • 5. Login form validation part 2
  • 6.1 o.zip
  • 6. Loading animation
  • 7. Login button click
  • 8. Serializable network packets
  • 9. OnServerConnected event
  • 10. Section Source Code.html

  • 4. Server architecture
  • 1. Dependency Injection
  • 2. OnNetworkReceive
  • 3. Resolving packets using PacketRegistry
  • 4. Resolving handlers using HandlerRegistry and HandleRegisterAttribute
  • 5. Dynamic handler registration in DI container
  • 6. Section Source Code.html

  • 5. User Authentication
  • 1. Users repository
  • 2. Handling user connections
  • 3. Notify clients for auth outcome
  • 4. OnAuth packet handler
  • 5. OnAuthFail packet handler
  • 6. Section Source Code.html

  • 6. Lobby scene
  • 1.1 status-offline.zip
  • 1.2 status-online.zip
  • 1. Lobby UI
  • 2. Requesting server status
  • 3. ServerStatusRequest handler
  • 4. Rendering top players part 1
  • 5. Rendering top players part 2
  • 6. Displaying total players count
  • 7. Setup ParrelSync
  • 8. Enable Run in Background
  • 9. Update other players screens on disconnect
  • 10. Logging out
  • 11.1 cancel.zip
  • 11. Find opponent button UI
  • 12. Find opponent button onClick and cancelling.
  • 13. FindOpponentRequest and CancelFindOpponentRequest models and handlers definition
  • 14. Matchmaking part 1
  • 15. Matchmaking part 2
  • 16. Games Manager
  • 17. Raising OnStartGame event.
  • 18. OnStartGame packet handler
  • 19. Section Source Code.html

  • 7. Game scene
  • 1.1 o.zip
  • 1.2 x.zip
  • 1. Game UI
  • 2. [Client] GameManager
  • 3. Current player turn text logic
  • 4. Rendering the game Board
  • 5. MarkCellRequest and OnMarkCell models and handlers definition
  • 6. MarkCellRequest structure and validation
  • 7. Checking win condition on the server
  • 8. Handling different MarkCell outcomes. None, Draw, Win
  • 9. OnMarkCell handler on the client
  • 10. Updating current player turn text
  • 11.1 line-configs.zip
  • 11.2 line.zip
  • 11. Win line
  • 12. Section Source Code.html

  • 8. EndRound modal
  • 1. What are we going to make
  • 2.1 blur.zip
  • 2.2 blur.zip
  • 2. Modal UI
  • 3. Initializing and showing the modal on round end
  • 4. Modal animation
  • 5. PlayAgain request model and handler
  • 6. OnPlayAgain handler
  • 7. Accepting play again request
  • 8. Handling OnNewRound
  • 9. Surrendering
  • 10. Handling OnSurrender
  • 11. Quitting
  • 12. Section Source Code.html

  • 9. Build and Deploy
  • 1. Build client executable
  • 2.1 dockerfile.zip
  • 2. Build and push Docker image to dockerhub
  • 3. Host the server in the cloud using DigitalOcean droplet
  • 4. Course Source Code.html
  • 139,000 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 8277
    حجم: 6063 مگابایت
    مدت زمان: 744 دقیقه
    تاریخ انتشار: 8 فروردین 1402
    طراحی سایت و خدمات سئو

    139,000 تومان
    افزودن به سبد خرید