در حال حاضر محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
یکی از ویژگی های مشترک اشیاء این است که رویه ها (یا روش ها) به آنها وصل شده و می توانند به قسمتهای داده شی دسترسی و اصلاح کنند. برنامه نویسی شی گرا از اشیاء استفاده می کند ، اما همه تکنیک ها و ساختارهای مرتبط مستقیماً در زبانهایی که ادعا می کنند از OOP پشتیبانی می کنند پشتیبانی نمی شوند. این عملیات را در عملکردها انجام می دهد. ماژول ها نامگذاری شده اند ، بنابراین شناسه ها در یک ماژول با یک روش یا متغیر به اشتراک گذاری یک نام در پرونده یا ماژول دیگر مغایرت نخواهند داشت.
اشیاء می توانند در متغیرهای نمونه خود دارای اشیاء دیگری باشند. این به عنوان ترکیب شی شناخته می شود. به عنوان مثال ، یک شیء در کلاس کارمند ممکن است علاوه بر متغیرهای خاص خود مانند "first_name" و "موقعیت" ، یک شیء در کلاس آدرس باشد (مستقیم یا از طریق یک نشانگر). ترکیب شیء برای نشان دادن روابط "HAS-A" استفاده می شود: هر کارمند آدرس دارد ، بنابراین هر شیء کارمند به مکانی برای ذخیره یک شیء آدرس (یا مستقیماً در درون خود جاسازی شده است ، یا در یک مکان جداگانه که از طریق یک نشانگر تعبیه شده است) دسترسی دارد.
OOP برای افزایش قابلیت استفاده مجدد و قابلیت حفظ کد منبع ایجاد شد. نمایندگی شفاف جریان کنترل هیچ اولویت نداشت و قرار بود توسط یک کامپایلر اداره شود. با توجه به افزایش اهمیت سخت افزار موازی و کدگذاری چند رشته ای ، توسعه جریان کنترل شفاف از اهمیت بیشتری برخوردار می شود ، چیزی که با OOP برای دستیابی به آن دشوار است. درست همانطور که یک کلاس معمولی رفتار برخی اشیاء را تعریف می کند ، یک متاکلاس رفتار کلاسهای خاص و نمونه های آنها را تعریف می کند. همه زبانهای برنامه نویسی شی گرا از متاكلاس ها پشتیبانی نمی كنند. در میان مواردی که انجام می دهند ، میزان متاكلاسها می توانند از هر جنبه ای از رفتار کلاس غلبه كنند. متاكلاس ها را می توان با داشتن كلاس ها شهروندان درجه یک اجرا كرد ، در این صورت متاكلاس به سادگی شیء است كه كلاس ها را می سازد. هر زبان پروتکل MetaObject خاص خود را دارد ، مجموعه ای از قوانین که حاکی از آن است که چگونه اشیاء ، کلاس ها و متاکاس ها در تعامل هستند. اصطلاح استعاره برنامه نویسی به پتانسیل برنامه برای داشتن دانش یا دستکاری خود اشاره دارد. پایتون از نوعی برنامه نویسی برای کلاسها به نام متاکلاس پشتیبانی می کند.
عنوان اصلی : Python Object Oriented Programming Bootcamp 2022
سرفصل های دوره :
01 MasterClass برنامه نویسی شی گرا:
001 نمای کلی
002 پایتون را نصب کنید
003 اشیاء در پایتون
004 وراثت دقیق
فرایند ایجاد کلاس 005
006 پروژه بدون عنوان
02 تعریف و استفاده از metaclass:
001 سلسله مراتب metaclass
002 بینش اضافی در مورد متاکاس ها
003 وراثت و فوری متاکلاس چیست (با مثال)
004 بازرسی کلاس و روابط کلاس
005 stererables از طریق متاکاس ها
006 DataClass Instantiation and Definition (با مثال)
03 کلاس های تزئین و ابرقهرمانان:
001 تکرار و تکرار
002 استفاده از استاتیک ها قابل استفاده است
003 برخی از موارد کلیدی در استاتیکاتود
004 روشن کردن موضوعات کلیدی
005 تزئین با ملک
006 عمیق تر به موارد فوری کلاس با املاک
Python Object Oriented Programming Bootcamp 2022
در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
ساخت بازی های بسیار با کیفیت در نرم افزار بازی سازی Unreal Engine 5
برنامه نویسی Siemens Tia Portal
ساخت تراس پشت بام بوسیله Grasshopper در Rhino
دوره فشرده انگلیسی متوسط B1- B2
حملات Shell معکوس توسط پایتون برای مبتدیان
کورس برنامه نویسی Rust 2022
برنامه نویسی ROS و شبیه سازی بوسیله آن
مبانی انیمیشن توقف حرکت با استفاده از Canva و OpenShot
ایجاد یک وب سایت پویا با جانگو و پایتون
دوره یادگیری کامل CompTIA CySA+ (CS0-002)