در حال حاضر محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
بازاریابی بیزنس به بیزنس(B2B)، انجام بازاریابی محصولات و خدمات برای کسب و کار است، نه برای مشتریان فردی (B2C).
زمانی که به جای بازاریابی مشتری به بازاریابی برای کسب و کار میپردازید اولین چیزی که متوجه میشوید این است که قوانین مختلفی اعمال میشود. مطمئنا، اصول اساسی یکسان هستند؛ شما همچنان تبلیغاتی همانند کمپین ایمیل را انجام میدهید و مخاطبان خود را مجزا میسازید و سعی میکنید میزان پاسخ و ROI را اندازه گیری کنید. اما بین روش بازاریابی بیزنس به مشتری و نحوه اجرای استراتژی بازاریابی B2B تان، تفاوت های اساسی وجود دارد.
بازاریابی Business to Business ( که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است. تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود.
با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد.
در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند.
در تجارت b2b هرآنچه که بتواند امور خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری دهد از قبیل شرکا و خدمات مرتبط با تجارت همچون تامین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای دریایی محصولات، logestic (پشتیبانی) ، سرویس های بازرسی، کاربری های نرم افزار و… در مکان واحدی جمع می گردند. یافتن راه های جدید برای ترویج روابط ازطریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک موضوع داغ در جهان و بازاریابی B2B است.
عنوان اصلی : B2B Marketing Foundations
این مجموعه آموزش ویدیویی محصول موسسه آموزشی LyndaApp است که بر روی 1 حلقه دیسک به همراه فایلهای تمرینی ارائه شده و به مدت زمان 59 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
در ادامه با برخی از سرفصل های درسی این مجموعه آموزش آشنا می شویم :
مقدمه :
خوشامدگویی مدرس
راهنمای استفاده از فایل های تمرین
بازاریابی بر مبنای تعامل کسب و کارها :
معرفی بازاریابی بین تجارت ها
چگونگی ظهور بازاریابی بین تجارت ها
نقش یک بازاریاب بین تجارتی
افزایش رابطه ی میان بازاریابان بین تجارتی و فروش ها
هدف گذاری :
درک اهمیت اهداف
نوشتن انواع مختلف اهداف
شناخت اشتباهاتی که باید از آنها پرهیز کرد
محک زدن اهداف
درک جایگاه بازار :
شناخت طبقه ی خود
شناسایی رقبا
پیش بینی مسیرهای پیش رو
تعیین روش رقابت در طبقه ی خود
نوشتن استراتژی بازاریابی :
درک اهمیت نوشتن استراتژی بازاریابی
مولفه های خاص بازاریابی بین تجارت ها در استراتژی بازاریابی
ایجاد سند عادت های خریدار
نوشتن خلاصه ای خلاقانه
توسعه ی تاکتیک ها
درک اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری
ارزیابی و بهینه سازی
بازاریابی بر مبنای تعامل بین افراد :
آشنایی با دوره ی بازاریابی میان فردی
نتیجه گیری :
گام بعدی
در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.