وب سایت تخصصی شرکت فرین
دسته بندی دوره ها

Advanced C Programming

سرفصل های دوره

C Programming for C Programmers


1. Introduction
  • 1. Preparing the environment
  • 2. GCC on Windows.html
  • 3. The compilation process
  • 4. Projects Source Files.html

  • 2. The C Preprocessor
  • 1. The #define directive
  • 2. Function-like macros
  • 3. CAUTION with using function-like macros
  • 4. Defining macros through compiler
  • 5. Predefined macros
  • 6. #include directive
  • 7. #if directive
  • 8. Some notes about #if

  • 3. Functions
  • 1. Functions explained
  • 2. Functions Demo
  • 3. Local and Global Variables
  • 4. Scope and Lifetime demo
  • 5. Function Execution Model
  • 6. Function Execution Model Demo
  • 7. Calling Convention.html
  • 8. Iterative vs Recursive Functions
  • 9. Functions vs Function-like macros
  • 10. Performance vs Code Size Trade-off

  • 4. Arrays
  • 1. Introduction to Arrays
  • 2. Notes on arrays.html
  • 3. How arrays are arranged in the memory
  • 4. Characteristics of Arrays
  • 5. 2D and higher dimensional arrays
  • 6. Real Life use cases for arrays
  • 7. [PROJECT] TicTacToe Game
  • 8. [PROJECT] Implementing TicTacToe Game
  • 9. Extending TicTacToe.html

  • 5. Pointers
  • 1. Introduction to Pointers
  • 2. Arrays and Pointers
  • 3. Pointer operators and Pointer casting

  • 6. Common Uses of Pointers
  • 1. [Concept] Pass by Value vs Pass by Address
  • 2. [Example] Pass by by Value vs Pass by Address
  • 3. Function output parameters
  • 4. PassReturn an array tofrom functions
  • 5. [Concept] Dynamic memory allocation
  • 6. [Example] Dynamic memory allocation
  • 7. sizeof operator.html

  • 7. Strings
  • 1. How strings are represented in C
  • 2. Strings Dos and Donts
  • 3. Standard string manipulation functions

  • 8. Advanced Pointers
  • 1. Advanced Pointer Topics
  • 2. Use Case Capturing input arguments

  • 9. Structures and Unions
  • 1. Introduction to Structures
  • 2. PassingReturning structures tofrom functions
  • 3. Arrays of Structures
  • 4. Pointer to Structures
  • 5. Nested structures
  • 6. Packing and Padding
  • 7. [PROJECT] Memory Manager - Theory
  • 8. [PROJECT] Memory Manager - Lab
  • 9. [PROJECT] Input Argument Parser Library

  • 10. PROJECT Menu
  • 1. [PROJECT] Menu - Theory
  • 2. [PROJECT] Menu - Lab
  • 3. Why to use input[4] with fgets.html
  • 4. Unions and Menu Improvement

  • 11. User Defined Types
  • 1. Enums
  • 2. Typedef

  • 12. File Management
  • 1. File Management
  • 2. Modes of file opening.html
  • 3. The usage of fprintf.html

  • 13. [PROJECT] Bitmap File Editor
  • 1. Theory
  • 2. Lab
  • 3. Lab - Change the contrast of arbitrary an bitmap image
  • 4. Note on the bitmap file used in this example.html
  • 5. More ideas on Bitmap project for your own practice.html
  • 45,900 تومان
    بیش از یک محصول به صورت دانلودی میخواهید؟ محصول را به سبد خرید اضافه کنید.
    خرید دانلودی فوری

    در این روش نیاز به افزودن محصول به سبد خرید و تکمیل اطلاعات نیست و شما پس از وارد کردن ایمیل خود و طی کردن مراحل پرداخت لینک های دریافت محصولات را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.

    ایمیل شما:
    تولید کننده:
    مدرس:
    شناسه: 2521
    حجم: 2252 مگابایت
    مدت زمان: 487 دقیقه
    تاریخ انتشار: 28 دی 1401
    طراحی سایت و خدمات سئو

    45,900 تومان
    افزودن به سبد خرید